Phone:
1-800-346-3119

Select a country to see more specific news items:
B&B Electronics, a developer of mission-critical network connectivity solutions, announced that its CEO, Jerry O’Gorman, is a featured speaker at the Internet of Things (IoT) World Forum, taking place in London on November 25 and 26. O’Gorman will speak at 2:00pm November 25 on “The Promise of SWARM Intelligence:  Distributed Intelligence at the Network Edge.”
B&B Electronics, a developer of mission-critical network connectivity solutions, has announced that the company’s advisor and board member, Fred Thiel, is a featured speaker at the Internet of Things Applications conference, November 19 - 20 in Santa Clara, California, produced by international research firm IDTechEx. Mr. Thiel will speak at 12:05 November 20, on “The Emerging New World of Intelligent Things and Collaborative Autonomous Smart Systems.”
The “Shellshock” vulnerability is based on a common utility called Bash.  The B&B security team has reviewed B&B’s product lines and verified that no B&B products or platforms contain a Bash version susceptible to this bug and as such are not subject to the Bash “Shellshock” vulnerability.

The Security Products New Product of the Year Award honors the outstanding product development achievements of security equipment manufacturers whose products are considered to be particularly noteworthy in their ability to improve security. More than 100 entries were received in the sixth successful year of this contest. Winners were honored in 31 product award categories.
B&B Electronics, a developer of mission-critical network connectivity solutions, today expanded its family of rugged wireless Spectre routers to include the new Spectre LTE Cellular Router. Taking advantage of the fast data transfer speeds (up to 100Mbit/s for download, 50 Mbit/s for upload) of the LTE cellular network, the router is specifically built for industrial remote M2M monitoring applications that demand speed, low latency, security and the ability to handle large data loads.
B&B Electronics, a developer of mission-critical network connectivity products, today introduced its Wzzard™ Intelligent Sensing Platform. Wzzard is an easy to use, complete wireless sensor connectivity platform for the rapid deployment of scalable, intelligent, reliable Internet of Things (IoT) networking in remote and demanding environments. Wzzard was designed to help integrators, VARs and service providers efficiently develop and deploy secure, smart, self-powered, and scalable IoT applications.
B&B Electronics, ein führender Entwickler von robusten, drahtlosen und drahtgebundenen M2M (Machine-to-Machine) Verbindungs-Lösungen für raue Umgebungen sowie IoT Lösungen stellt heute seine Wzzard ™ Intelligent Sensing-Plattform vor. Unter der Wzzard Technologie sind Nodes zu verstehen.
B&B Electronics, ein führender Entwickler von robusten, drahtlosen und drahtgebundenen M2M (Machine-to-Machine) Verbindungs-Lösungen für raue Umgebungen sowie IoT Lösungen, bestellte mit dem seit über 20 Jahren in der High-Tech Industrie tätigen Gary Sheedy einen erfahrenen Manager für die EMEA Organisation. Ihm unterstehen als General Manager von Galway (Irland) aus die EMEA Vertriebsteams und er trägt die Profit & Loss Verantwortung für die EMEA Region. Hinzu kommt, dass er aufgrund seiner langjährigen fundierten Erfahrungen aktiv auf die internationale Geschäftsentwicklung Einfluss nehmen wird.
5. Juni 2014
B&B Electronics, ein führender Entwickler von robusten, drahtlosen und drahtgebundenen M2M (Machine-to-Machine) Verbindungs-Lösungen für raue Umgebungen sowie IoT Lösungen stellt das iMediaChassis vor. Mit der Multiport iMediaChassis Familie von B&B Electronics ist für ISPs und Rechenzentrum-Betreiber eine kostengünstige und extrem kompakte Box-Lösung im 3 HE-Format für CWDM-Services verfügbar. Zusätzlich zur physikalischen Konversion von lokalen Glasfaser- oder Kupfer-Leitungen in spezifische CWDM Wellenlängen bietet das Produkt auch erweiterte Management-Funktionen. Damit wird es dem Operator ermöglicht eine Vielzahl von Parametern und vor allem die Qualität des optischen Signals zu überwachen.
Security Products magazine announced Quatro Electronics’ SmartTower with cellular wireless communication and monitoring system from B&B Electronics has received the Govies Government Security Award for Perimeter Security. A panel of judges from the security industry selected the top entries in the 2014 categories and named them winners using criteria including features, innovation, user friendliness, interoperability, quality, design, market opportunity, impact in the security industry, technical advances, and scalability.
Displaying results 1-10 (of 15)
 |<  < 1 - 2  >  >|